تعداد بازدید: ۱۹۳۰
کد خبر: ۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ - 23 November 1398

گردهمایی معاونت‌های فرهنگی ستاد بازسازی عتبات کشور برگزار شد

خادمین فرهنگی، ریل جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه هستند.

به گزارش معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات کرمان،  گردهمایی سه روزه آموزش محور مسئولین فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور از چهارشنبه 23 بهمن در شهر علم و اجتهاد، شهر قم آغاز شد.

«یوسف افضلی» در مراسم افتتاحیه نخستین گردهمایی آموزش محور خادمین فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور در ساختمان بعثه مقام معظم رهبری در قم با بیان این‌که واقعا در بهار آزادی جای شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی خالی‌است، گفت: حاج قاسم روزی که وارد عراق شدند، آمریکایی‌ها نجف را محاصره کرده بودند، حتی درب حرم بسته بود، بعد از این‌که خادمین حرم آمدند و درب باز شد، ایشان گرد و غبار را روی حرم دیدند و همان روز تصمیم گرفتند کاری برای اعتاب مقدسه در عراق بکنند و این گونه بود که ستاد بازسازی عتبات عالیات را راه‌اندازی کردند.

وی اظهار داشت: مردم در تمامی استان‌ها به ویژه استان‌های کم‌برخوردار برای کمک به بازسازی عتبات عالیات پیش‌قدم هستند که این موضوع نشان از عشق و علاقه مردم به عتبات عالیات است.

معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در جذب نذورات مردمی در راستای بازسازی اماکن متبرکه در نجف اشرف و کربلای معلی تصریح کرد: خادمین فرهنگی ستادهای بازسازی عتبات عالیات با شناسایی ظرفیت‌های موجود در مناطق خود بستری مناسب برای جمع آوری نذورات مردمی فراهم سازند.

افضلی با تاکید بر اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی به‌روز و نوین در سراسر کشور اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از طرح‌های فرهنگی حمایت می‎‌کند و ستادهای استانی با ارائه طرح‌های خود و با هماهنگی با ستاد مرکز در راستای اجرایی نمودن برنامه‌های فرهنگی تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم دوست‎دار اهل بیت ایران اسلامی به ما اعتماد کرده و نذورات خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار می‌کنند، فعالیت‌ها به گونه‌ای نباشد که اعتماد مردم به این نهاد مقدس خدشه‌دار شود.

افضلی اظهار داشت: خادمین فرهنگی، ریل جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه هستند.

در این آئین حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم نیز طی سخنانی بیان داشت: امیدواریم همایش‌های از این دست ادامه داشته باشد تا ارتباط خادمین فرهنگی با مرکز علم و دین کشور بیشتر برقرار باشد.

وی افزود: ثواب شرکت در این برنامه‌ها را به حاج قاسم سلیمانی علمدار ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه می‌کنیم.

احمدی قمی خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، 78 درصد کسانی که به بازسازی عتبات کمک می‌کنند و عمدتاً رقم کمک‌هایشان زیر صد هزار تومان بوده، از قشر کم‌ درآمد و کم برخوردار جامعه هستند.

وی افزود: عمدتاً کسانی به بازسازی عتبات کمک می‌کنند که خودشان از نظر مالی زیر خط فقر هستند اما با عشق و علاقه به بازسازی اعتاب مقدسه کمک می‌کنند و این نشانه ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی نیز در این آئین  با بیان این‌که اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات بسیار ارزشمند است، گفت: اساس زحمت اربعین بر روی دوش خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب‌های مردمی است.

وی افزود: انتقال سه و نیم میلیون نفر به کشور عراق در بیست روز اربعین، افتخار بزرگی برای نظام است که ستاد عتبات عالیات عهده‌دار آن است.

احمدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اربعین حسینی را یک کار فرهنگی دانستند، گفت: همت سردار سلیمانی در مسیر اربعین باعث شد که اهل بیت(س) این‌طور اجر ایشان را بدهند و مردم نیز این‌گونه با حضورشان در مراسم پاسخ زحمات او را دادند.

یاداور می شود گردهمایی سه روزه آموزش محور مسئولین فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور از چهارشنبه 23 بهمن در شهر علم و اجتهاد، شهر قم آغاز شد و تا 25 بهمن ادامه دارد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
ویدیو