تعداد بازدید: ۱۷۸۵
کد خبر: ۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ - 24 November 1398

امام جمعه قم: مهم‌ترین راهبرد فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات احیای امر اهل‌بیت(ع) است

امام جمعه قم گفت: در ساخت و سازهای عتبات عالیات و تزئینات حرم‌های معصومین، فرهنگ اهل‌بیت(ع) به مردم و زائران انتقال داده شود.

به گزارش معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان، «آیت الله سید محمد سعیدی» پیش از ظهر پنجشنبه (24 بهمن)  در دیدار معاونین فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد سلیمانی و هم‌رزمانش اظهار داشت: بر اساس آیات و روایت، شهدا زنده‌اند و در میان ما و ناظر بر فعالیت‌های ما هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان قم بیان کرد: خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش موجب انسجام، اتحاد و وحدت میان دو کشور ایران وعراق گردید و توطئه‌های دشمنان در راستای ایجاد اختلاف میان این دو کشور خنثی شد.

 آیت الله سعیدی با اشاره به حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تصریح کرد: امسال در راهپیمایی 22 بهمن همه دیدند که بسیاری از مردم با تصویر و دست نوشته‌هایی در خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صحنه آمده بودند و نشان دادند که سردار سلیمانی به معنای واقعی سردار دلها است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهل هیچ خط و جناحی نبود، ادامه داد: این سردار رشید اسلام در جریانی حرکت می‌کرد که توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب ترسیم شده بود و خط قرمز او انقلاب و ولایت فقیه بود.

وی افزود: یکی از وظایف ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات ابلاغ پیام خون شهید در راستای  تقویت آرمان‌های اسلامی می‌باشد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگاری از سردار شهید سلیمانی می‌باشد، ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف این‌که گرد و غبار غربت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) برداشته شود، بانی این کار بزرگ شد و ستاد بازسازی عتبات عالیات را تاسیس کرد.

 تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات بسیار گسترده و با ارزش می‌باشد، ادامه داد: هدف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات نه تنها بازسازی ساختمان‌ها و اماکن متبرکه، بلکه مهم‌ترین راهبرد و نگاه اصلی این ستاد، احیای امر اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اهمیت توجه به معماری اسلامی در بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: در ساخت و سازهای عتبات عالیات و تزئینات حرم‌های معصومین باید احیای امر اهلبیت مورد توجه قرار گیرد، به گونه‌ای که فرهنگ اهل‌بیت(ع) به مردم و زائران انتقال داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات موجب اتحاد، انسجام و وحدت میان دو کشور عراق و ایران شده است و بازتاب این وحدت و انسجام را در مراسم جهانی اربعین می‌توان دید.

وی خطاب به مسئولین فرهنگی ستاد بازسازی عتبات کشور گفت: شما با این کاری که انجام می‌دهید مروج فرهنگ شهادت هستید و در راس شهدا، ائمه اطهار(ع) قرار دارند.

یادآور می‌شود همایش سه روزه معاونت‌های فرهنگی ستادهای بازسازی عتبات عالیات کشور از چهارشنبه 23 بهمن در شهر مقدس قم اغاز شد و جمعه 25 بهمن به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
ویدیو